Na pobočce v Prostějově mají vlídný a osobní přístup k zákazníkovi

23. ledna 2025

Podolínská vede pobočku Dřevocentra CZ v Prostějově téměř čtyři roky. Za tu dobu už přesně ví, kde který materiál pořídit. Zákazníci tak oceňují širokou skladovou nabídku. Iva je navíc týmovou hráčkou, která dokáže ocenit své kolegy a rozesmát zákazníky.

 

Které produkty se v Prostějově prodávají nejvíce? Zaznamenáváte nějaké sezónní výkyvy v poptávce?
Prodej se značně liší podle produktů. Snažíme se mít velkou škálu rozměrů, což kutilové a řemeslníci velmi ocení. Třeba ve stavebním materiálu poptávají zákazníci  především prkna, latě a hranoly. Kutilové přitom používají tříděná prkna často i na plot, vyvýšený záhon nebo králíkárnu. U prken si navíc může zákazník vybrat takové šířky, které mu vyhovují. Máme 10, 12, 14, 16 a někdy dokonce i 20 cm. Plotovky mají šířku danou – 90 mm. Zákazníci často berou dřevo z modřínu, protože má delší životnost. Celoročně se nám potom daří prodávat OSB desky, palubky a KVH hranoly. Výkyvy zaznamenáváme pouze v zimním období.

Jaká jsou vaše hlavní kritéria při výběru dodavatelů produktů?
U nás v regionu zákazníci hledí hlavně na kvalitu a cenu. Snažíme se pro ně v tomto ohledu udělat maximum. Někdy hraje roli i vzdálenost dodavatele od pobočky. Při výběru dodavatelů často spolupracujeme s ostatními pobočkami Dřevocentrum CZ. 

Co dalšího vám ještě přináší spolupráce s ostatními pobočkami?
Na Moravě nám velmi dobře funguje mezipobočkový převoz. To oceníme, když zákazník na dodávku spěchá. Současně vím, že když potřebuji odbornou radu, mám se vždy na koho obrátit. Ať už je to informace pro zákazníka, nebo při hledání nového sortimentu či podmínek dodání.

Jakým způsobem zajišťujete dostatečnou zásobu klíčových produktů na skladě tak, aby byly pro zákazníky vždy dostupné?
Nasloucháme potřebám našich zákazníků, ale také hodně záleží na sezóně. Vyjma zimy, kdy se pracuje převážně v interiéru, musíme mít naskladněný stavební dřevomateriál. V sezóně na týdenní bázi sledujeme skladové zásoby u jednotlivých materiálů tak, abychom dokázali včas poptávané zboží objednat. Hlídáme hlavně základní nejprodávanější rozměry. Například hranoly 10 x 10, 12 x 12 a KVH hranoly nebo fošny v rozměrech 5 x 8, 5 x 10, 5 x 20, 5 x 16.

Využíváte ke zvýšení prodeje marketingovou komunikaci? Nabízíte například slevové akce nebo sezónní kampaně?
Vzhledem k centrálním cenám všech poboček akce běží celý rok, jak online tak offline. Výprodejové akce a individuální slevy naší pobočky si domlouváme napřímo s naší marketingovou specialistkou. U nás na pobočce potom velmi dobře funguje doporučení spokojených zákazníků, kteří se k nám vracejí.

Co vaši zákazníci oceňují?
Vlídný a osobní přístup. Kutilové se vracejí pro radu, co a jak postavit, jaký materiál použít. Někteří z nich jsou rádi za pomoc při nakládce. Firmy přijíždějí na jistotu, protože vědí, že máme skladem širokou škálu rozměrů. Oceňují, že si mohou vybrat, což u jiných prodejců není samozřejmostí. 

Jak se staráte o kvalitu nabízených dřevěných výrobků a jak řešíte případné reklamace nebo problémy s kvalitou?
Dřevěný sortiment hoblovaný a vysušený, jako jsou terasová prkna nebo palubky, a velkoplošný deskový materiál máme uložený v krytých halách. Stavební řezivo musí být proložené a uskladňuje se převážně venku. Zkušený řemeslník se zašedlého dřeva nelekne, protože ví, že je rozměrově stálejší a pevnost neztrácí. Latě a prkna se ihned po dodání namáčí v impregnační vaně. Impregnovaný materiál má větší odolnost proti plísním a dřevokazným houbám.

Kdo tvoří převážnou část vaší zákaznické základny a jak se snažíte přizpůsobit jejich potřebám?
Kutily a řemeslníky jsem již zmiňovala. Řemeslníci a stavební firmy požadují poměr kvality a ceny, komplexní vybavení zakázky, tzn. od nařezání požadovaných rozměrů na pile přes impregnaci až po dopravu na stavbu. Někteří vyžadují i zásobování doplňkovým sortimentem, jako je spojovací, kotvicí materiál, parozábrana a lazury. Jednou za čas přijdou na řadu i upínací pásy pro přepravu, vrtáky nebo i ten metr, který zůstal ležet doma. 

Jak zajišťujete, aby zaměstnanci měli potřebné znalosti o produktech a byli schopni odborně poradit zákazníkům?
Hojně využíváme nabídek školení u dodavatelů, což zajišťuje vedení firmy. Velkou oporou na naší pobočce jsou moji kolegové, kteří mají široké znalosti a dovednosti z  praxe. Kolega Martin je původem stolař a dokáže zákazníkům i nám dobře poradit. Štěpán je služebně starší, takový domácí kutil, a paměť má navíc jako slon. Má absolutní přehled, co kde leží, o co běží. A náš obchodní zástupce Marek s námi rád sdílí všechny novinky. 

Plánujete rozšiřovat nabídku o nové typy výrobků?
Nabídku rozšiřujeme hlavně dle poptávek zákazníků. V poslední době vážně uvažujeme o naskladnění spárovek, na které se poptávky opakují. Rozmýšlíme, zda vybrat spárovku v celých délkách, tj. 4 m, nebo krácené na určitý rozměr.

Na co se spárovka používá?
S tím může poradit kolega Martin. Spárovka je truhlářský materiál s širokou možností použití. Zájem o ni mají jak truhláři, tak kutilové na schody, na desku stolu, na dvířka či dětský nábytek. Vyniká totiž krásným vzhledem a lze z ní cokoliv vyřezat. 

O pobočce toho víme hodně a co něco o vás?
V nedávné době jsme si s přítelem pořídili štěňátko Jack Russell teriéra. Je to naše radost i starost. Trávíme s Miou veškerý čas, všude nás následuje. V létě jsme si nechali postavit na terase parádní pergolu, samozřejmě z našich KVH. Je z ní krásný výhled na zahradu, která je také naším velkým koníčkem.