DŮLEŽITÝ JE OSOBNÍ PŘÍSTUP K ZÁKAZNÍKŮM

1. srpna 2022

Firma Dřevocentrum CZ, která je propojená se společností MATRIX, má v České republice řadu poboček. Jednou z nových vedoucích je Lucie Stejskalová, která je v čele pobočky v Mnichově Hradišti. Další posilou na této pozici je Jana Červenková, tentokrát v pobočce v Ústí nad Labem. Obě dámy se pro firemní časopis MATRIX Info svěřily, jaké mají představy o vedení těchto poboček.

S jakými zkušenostmi jste na tuto pozici nastoupila a čím můžete přispět k jejímu dalšímu rozvoji?

Lucie Stejskalová: Celý svůj pracovní život se pohybuji v obchodu a v předchozím zaměstnání jsem několik let pracovala na pozici zástupce vedoucí. Ani v Dřevocentru nejsem úplným nováčkem. Od dubna minulého roku jsem i tady pracovala jako zástupce vedoucího. A čím mohu přispět? Určitě svou zodpovědností a aktivním přístupem. Myslím si ale, že to hlavně museli vědět ti, kteří mi dali důvěru a tuto pozici mi nabídli.

Jana Červenková: Ve společnosti Dřevocentrum CZ pracuji již třetím rokem. Dosud jsem působila na pozici zástupce vedoucího prodejny, kde jsem získala bohaté zkušenosti a praxi s prodejem dřevařských materiálů. Nyní věřím, že společnými silami s celým týmem ústecké pobočky Dřevocentra a zároveň s nedalekou pobočkou v Žatci budeme schopni nabízet mnohem více materiálů. Nikdy bych nevěřila, že obchod se dřevem se může stát i mým koníčkem.

Jaké byly vaše první kroky, které jste se svým týmem udělala?

LS: Mám dva zkušené kolegy, kteří své práci rozumí a na něž se mohu spolehnout. Víceméně jsme si hlavně řekli, co od sebe vzájemně očekáváme a co dělat pro to, aby se nám dařilo plnit nastavené plány a pobočka co nejlépe fungovala.

JČ: Mezi mé první kroky bych vyzdvihla ucelení kolektivu. Přece jen je to velký krok pro nás všechny na provozovně, když zde nyní vládne žena.

I když jsme malá provozovna, dovedeme zde společně udělat kus práce, proto je velmi důležité se spoléhat jeden na druhého a společně se do toho opřít. Díky vzájemné a dlouhodobé spolupráci bych nás nazvala spíš rodinou než kolektivem. Jednou za čas se setkáme i po pracovní době, kdy se v těchto parných dnech usadíme někde na terase, probereme pracovní i nepracovní záležitosti a odreagujeme se. Jsem zastánkyní názoru: Jen spokojený a dobře motivovaný zaměstnanec může odvádět dobrou práci a dělat to s úsměvem.

Je u vás nabídka dostatečná, nebo byste chtěla sortiment rozšířit? Pokud ano, o co konkrétně?

LS: Ano, myslím, že našim zákazníkům můžeme nabídnout široký výběr sortimentu. Samozřejmě se občas stane, že se poptává něco specifického, co v sortimentu nemáme. Za mě je spíš důležitější kvalita než kvantita.

JČ: V brzké době nás čeká výstavba nové haly, díky které bude naskladněno truhlářské řezivo. Také nám zde vznikne nový prostor pro uskladnění hoblovaných materiálů. Navíc nám to umožní mnohem rychlejší a pohodlnější výdej materiálů zákazníkům.

O jaké produkty je ve vaší pobočce největší zájem?

LS: Největší zájem je sice hlavně o stavební řezivo, ale ani OSB desky, palubky a KVH hranoly nijak nezaostávají v poptávce našich zákazníků.

JČ: Asi nejde určit, který z produktů se prodává více či méně. Snažíme se mít skladem vše, ať je to stavební řezivo, kterého máme téměř 600 metrů krychlových, v různých rozměrech a délce až osm metrů. Skladem máme i velké množství KVH hranolů, které jsou v posledních letech velmi oblíbeným materiálem. Také se často prodávají OSB desky, terasová prkna a palubky smrkové i modřínové.

Často se hovoří o konkurenčním prostředí. Pociťujete ho nějak ve vašem okolí?

LS: Stejně jako i v jiných pobočkách, i my tady máme v dosahu do pětadvaceti kilometrů několik pil a firem nabízejících stejný sortiment. Takže ano, beru konkurenci na vědomí a nepodceňuji ji.

JČ: Určitě ano, zdravá konkurence je výzvou pro nás všechny. Udržuje nás stále ve střehu a posouvá nám dál hranice. Ceny bývají velmi srovnatelné, proto si u nás zakládáme na přístupu k zákazníkům.

V čem spatřujete vaši konkurenční výhodu?

LS: V první řadě v tom, že jsme firma s dlouholetou působností na trhu v rámci celé České republiky a můžeme si vzájemně vypomoci s doplněním chybějícího materiálu. Potom je to náš osobní přístup k zákazníkům, aby u nás byli spokojeni, rádi se k nám vraceli a také nás doporučovali. Možná mohu trochu neskromně říci, že se nám to daří a vyplácí.

JČ: Prodáváme s úsměvem, věnujeme našim zákazníkům čas a snažíme se jim dodat nejvhodnější materiály pro jejich projekty. Pokud je to v našich silách, zákazníkům poradíme a doporučíme to správné řešení či materiály.