START VLASTNÍ DOPRAVNÍ LOGISTIKY
2. dubna 2021
Dřevocentrum CZ téměř před rokem spustilo svůj nový e-shop. Tímto krokem nastartovalo novou éru prodeje dřevařského materiálu a v rozsahu nabídky dřevařského materiálu a příslušenství předbíhá svojí konkurenci.
V této době je v podstatě standardem zakoupit si elektroniku, kosmetiku, oblečení, obuv či potraviny na internetu. Také tým zaměstnanců Dřevocentra zpětně hodnotí vytvoření e-shopu jako velmi přínosný. Navíc realizace přišla v pravou chvíli, obzvlášť v této době, kdy zůstávají pobočky pro maloprodej již po dlouhou dobu uzavřené. Můžeme tak uspokojit potřeby téměř všech našich zákazníků.
Stále více zákazníků využívá nabídky nejenom si materiál objednat a vyzvednout na konkrétní pobočce, ale také dopravit přímo domů. Z pohodlí svého obýváku si naplánují projekt, který chtějí vytvořit, zboží si v klidu vloží do košíku a pak už jen vyhlížejí usměvavého řidiče, který objednávku doručí na místo stavby.
Dnes je individuální doprava vyžadována až pro 30 % objemu zakázek. My sami hodnotíme jako největší přínos e-shopu možnost objednat si přesně to, co potřebujete a také možnost nahlédnout do disponibilní skladové zásoby jednotlivých poboček. Ani my nemáme rádi, když musíme pro potřebný materiál objíždět 2-3 prodejny a nakonec odjet domů pouze s alternativními materiály.
Dopravu zboží nabízíme aktuálně s podporou externích dopravců nebo přepravními společnostmi na každé pobočce, ale nároky na množství a individuální termíny neustále rostou. Rostou také nároky na přepravu materiálu ve spolupráci pobočka – pobočka, což podporuje lepší skladovou dostupnost materiálů a zrychlení logistiky v zásobování poboček. Logistika přepravy až 5 m kusů je náročná a zajistit tak bezvadné dodání materiálů bez poškození je téměř nemožné.
Z tohoto důvodu vzniklo na našem oddělení e-shopu nové oddělení dispečinku a dopravy. Vytvoření tohoto oddělení jsme plánovali několik měsíců a bylo započato nákupem nových vozidel IVECO Daily vybavených GPS a pořízením moderního softwaru pro plánování dopravy.
Administrátorky našeho e-shopu prošly důkladným proškolením v rámci testovacího provozu, kdy jsme simulovali kombinaci přepravy v rámci poboček, ale také individuální přepravu k zákazníkovi.
Hlavním úkolem dispečinku bude především optimalizovat proces zpracování a přepravy objednávky tak, aby přeprava k zákazníkovi byla uskutečněna v rozmezí 4 až 7 pracovních dní od zaplacení objednávky.
Věříme, že náš vlastní vozový park s celkovým počtem 5 nákladních vozidel a dodávek se bude i nadále rozrůstat a pomůže nám dostat se do ostatních lokalit.
Využijte i vy možnost nechat si vaši objednávku přivést až k vašim dveřím …